Algemene Voorwaarden

Inhoudsopgave

1. Definities
2. Informatie over Caily Zevenbergen
3. Toepasselijkheid
4. Aanbod en aanvaarding
5. Prijzen en betaling
6. De behandeling
7. Annulering of verzet afspraak
8. Aansprakelijkheid
9. Klachtenprocedure
10. Overmacht
11. Wijziging van de algemene voorwaarden


1. Definities

De Kapper: Caily Zevenbergen;
De Klant: De persoon die de Kapper opdracht heeft gegeven tot een haarbehandeling;
De Salon: Fysieke locatie waar de Kapper haar werkzaamheden uitvoert; Overeenkomst: iedere overeenkomst die, ongeacht op welke manier, tussen Caily Zevenbergen en Klant tot stand komt. Iedere overeenkomst dient schriftelijk bevestigd te worden;
Deskundigen: Speciaal voor de beoordeling van klachten aangewezen personen, met specifieke deskundigheid op het terrein van haarbehandelingen.
Haarbehandelingen: Alle vormen van haarbehandelingen met uitzondering van kunsthaar of andere vormen van het toepassen van haar derden.

2. Informatie over Caily Zevenbergen

Markt 19
3218AM te Heenvliet
Info@cailyzevenbergen.nl
www.cailyzevenbergen.nl
Tel.: 06 12605671

Bereikbaarheid: maandag t/m zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur

KvK-nummer: 90655117
BTW-nummer: NL 004831692B42

3. Toepasselijkheid

  1. De Algemene Voorwaarden van Caily Zevenbergen zijn van toepassing op iedere aanbieding van, en Overeenkomst met Caily Zevenbergen tussen Caily Zevenbergen en Klant, waarop Caily Zevenbergen deze Voorwaarden van toepassing heeft verklaard. De Algemene Voorwaarden van Caily Zevenbergen zijn van toepassing ongeacht de Algemene Voorwaarden van welke andere partij dan ook: deze worden in beginsel van de hand gewezen. Enkel wanneer door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk aldus is overeengekomen, zijn de Algemene Voorwaarden van Caily Zevenbergen niet van toepassing.
  2. Als van deze Algemene Voorwaarden schriftelijk wordt afgeweken, blijven de overige bepalingen hun gelding behouden.
  3. Schriftelijk overeengekomen wijzigingen van deze Algemene Voorwaarden gelden slechts voor de bij die specifieke Overeenkomst bepaalde gevallen.
  4. De Algemene Voorwaarden behoeven na de eerste keer aanvaard te zijn niet steeds opnieuw uitdrukkelijk te worden overeengekomen, maar worden dan geacht stilzwijgend te zijn aanvaard. Dit geldt voor alle verdere Overeenkomsten tussen Caily Zevenbergen en Klant.

4. Aanbod en aanvaarding

  1. De overeenkomst tussen de Kapper en de Klant komt tot stand door middel van aanbod en aanvaarding. Dit kan in het bedrijf plaatsvinden aan het einde van een behandeling voor de volgende behandeling; telefonisch; via e-mail of een online afsprakensysteem. De overeenkomst kan ook worden gesloten buiten de verkoopruimte, bijvoorbeeld bij de consument thuis als de ondernemer ook ambulant werkt.
  2. De kapper verbindt zich de met de klant overeengekomen haarbehandeling uit te voeren.
  3. Het aanbod wordt aangegeven door middel van prijzen weergegeven op de site dan wel in de fysieke locatie van de Kapper.
  4. Op het moment dat Klant een afspraak maakt met de Kapper op welke wijze dan ook gaat zij akkoord met de weergegeven prijzen en de Algemene Voorwaarden van de Kapper.

5. Prijzen en betaling

  1. De Klant verbindt zich voor de haarbehandeling de afgesproken prijs te betalen.
  2. De tarieven voor haarbehandelingen worden door de Kapper duidelijk vermeld op een voor de klant zichtbare tarievenlijst (online en in de Salon).
  3. Tarieven op de website of in de Salon kunnen wijzigen door (onvoorziene) veranderingen, werkzaamheden of prijsstijgingen.
  4. Betalingen aan de ondernemer dienen contant met een in Nederland algemeen geaccepteerd betaalmiddel te geschieden. Contante betaling omvat ook bijschrijving van het verschuldigde bedrag op een door de ondernemer aangegeven bankrekening op het tijdstip van de koop of levering, of betaling door middel van door banken erkende vormen van elektronisch betalen.
  5. Bij een reeks behandelingen of een bijzondere behandeling zoals een bruidsbehandeling kan de ondernemer de consument verplichten tot een vooruitbetaling van maximaal vijftig procent van de totaalprijs. Het resterende deel van totaalprijs zal na voltooiing van de reeks behandelingen in rekening worden gebracht.
  6. Als de consument ondanks herhaald verzoek niet uit zichzelf betaalt, komen de kosten die de ondernemer maakt om de geldvordering te innen voor rekening van de consument. De berekening van de hoogte van de kosten die de ondernemer in rekening kan brengen zal plaatsvinden overeenkomstig de Wet normering buitengerechtelijke incassokosten.

6. De behandeling

  1. De Kapper garandeert dat de in de kapsalon uitgevoerde haarbehandeling voldoet aan eisen van vakbekwaamheid. Hij maakt daarbij gebruik van deugdelijke middelen en materialen.
  2. De Kapper mag er ten aanzien van de te verrichten behandeling vanuit gaan dat de Klant daartoe in een goede lichamelijke conditie verkeert. Omstandigheden bij de Klant die het resultaat van de haarbehandeling kunnen beïnvloeden of die kunnen leiden tot voor de Klant ongewenste nevenverschijnselen, dient de Klant vooraf aan te geven. Hierbij valt onder meer te denken aan medicijngebruik, allergieën en/of bestraling, het gebruik van doe-hetzelf-producten en/of experimenten met het eigen haar.

7. Annulering of verzet afspraak

  1. Afspraken kunnen tot 48 uur vóór aanvang kosteloos geannuleerd of verzet worden via whatsApp, mail of telefoon.
  2. Als de afspraak binnen deze 24 uur wordt verzet of geannuleerd wordt kan dat alleen via telefoon of WhatsApp en kan 50% van de kosten van behandeling en gereserveerde behandeltijd in rekening gebracht worden.
  3. Als u zonder vermelding van annulering of verzetting van de behandeling niet op komt dagen op het afgesproken behandelmoment, kan 100% van de kosten van behandeling en gereserveerde behandeltijd in rekening worden gebracht.
  4. Klant wordt hiervan schriftelijk op de hoogte gesteld door middel van een e-mail of WhatsApp bericht.
  5. In geval de consument wegens overmacht verhinderd is de gemaakte afspraak na te komen, kunnen geen kosten in rekening worden gebracht.

8. Aansprakelijkheid

  1. De ondernemer is tegenover de consument aansprakelijk voor schade die het gevolg is van een tekortkoming die aan de ondernemer of een persoon in zijn dienst dan wel stagiaire is toe te rekenen.
  2. De ondernemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard dan ook, ontstaan doordat de consument onjuiste en/of onvolledige gegevens heeft verstrekt. De ondernemer is niet aansprakelijk als het gewenste resultaat niet haalbaar blijkt te zijn.
  3. De consument is tegenover de ondernemer aansprakelijk voor door de ondernemer geleden schade die door een aan de consument toerekenbare tekortkoming is veroorzaakt.
  4. Bij de aanwezigheid van een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering is de aansprakelijkheid van de ondernemer beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval uit hoofde van de gesloten bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald.
  5. Aan de informatie op onze website kunnen geen rechten worden ontleend. Caily Zevenbergen aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade die verband houdt met het gebruik van deze website of met de tijdelijke onmogelijkheid om deze website te raadplegen. Caily Zevenbergen is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de website waarnaar wordt verwezen of websites die verwijzen naar deze website.

9. Klachtenprocedure

  1. Als de behandeling niet is zoals de Klant op grond van de overeenkomst redelijkerwijs mocht verwachten dan kan de Klant een klacht indienen bij de Kapper.
  2. De Klant dient een klacht binnen één week na de haarbehandeling kenbaar te maken aan de Kapper. Bij kleurbehandelingen en daarmee te vergelijken behandelingen geldt een termijn van 2 weken.
  3. De Kapper maakt uiterlijk binnen 2 dagen na melding van de klacht zijn standpunt dan wel mondeling of schriftelijk kenbaar aan de Klant.

10. Overmacht

  1. Voor schade als gevolg van omstandigheden die voor Kapper ten tijde van het aangaan van de Overeenkomst niet waren te voorzien is Kapper niet aansprakelijk. Als zodanige omstandigheden worden onder meer aangemerkt: gebrek aan grondstoffen, fabrieksstoring van welke aard dan ook, werkstaking, uitsluiting van of gebrek aan werknemers, quarantaine, epidemieën, pandemieën, natuurrampen, mobilisatie, staat van beleg, staat van oorlog of oorlog, verkeersstremming bij spoorwegen of gebrek aan vervoersmiddelen, verkeersblokkades, ziekte ongeacht de reden of oorzaak daarvan of andere onvoorziene omstandigheden die niet bekend waren bij het aangaan van de Overeenkomst.
  2. Kapper heeft het recht om in geval van overmacht de nakoming van de Overeenkomst op te schorten dan wel te ontbinden. Kapper behoudt het recht het al uitgevoerde deel van de Overeenkomst aan de Klant te factureren.
  3. Indien Kapper een tijdelijk opgeschort deel van de Overeenkomst later toch uitvoert, is Klant zonder enige vorm van korting de gehele overeengekomen tegenprestatie verschuldigd.

11.Wijziging van de algemene voorwaarden

Rekening houdend met de mogelijke evoluties van de website en de werkwijze van Kapper, behoudt Kapper zich de mogelijkheid voor om onderhavige Algemene Voorwaarden op elk moment aan te passen of te wijzigen. In dat geval worden de nieuwe Algemene Voorwaarden door (online) wijziging aan Klant medegedeeld en gelden ze op elke Overeenkomst die na de wijziging wordt gerealiseerd